הורים ומשפחה

עם מי להתייעץ כשעולה שאלה?

חשוב מאוד כשעולה שאלה לא להילחץ, כפי שהזכרנו בכתבות אחרות באתר,  למרות שאנחנו מצפים לרכישה של הישגים תפקודיים בגילאים מסויימים, הטווח הוא גדול ומגוון ולא ניתן לצפות ששני ילדים הגדלים במשפחות שונות באופן ייחודי וגדלים בסביבות שונות, ישיגו הישגים התפתחותיים באותו זמן.

אם יש במשפחתכם אדם עם ניסיון רב בגידול ילדים ואתם סומכים עליו תתחילו משם…

כמובן אם ההכוונה או התשובה לא משקיטה את שאלתכים אפשר להמשיך הלאה לאנשי המקצוע.

אחות טיפת חלב, רופא הילדים או רופא טיפת חלב יכולים לסייע לכם בשלב הראשוני. אם הם ירגישו יחד איתכם שישנה שאלה הדורשת איש מקצוע המומחה בתחומו -הם יפנו אתכם להתייעצות עם איש מקצוע במסגרת התפתחות הילד. 

11

אנשי מקצוע בהתפתחות הילד

ישנם מספר אנשי מקצוע בהתפתחות הילד וכל אחד מהם מומחה בתחום אחר. ניתן כאן מספר דוגמאות. רופא התפתחותי יודע לבצע הערכה כללית לכל התחומים ולאתר איחור משמעותי הדורש התייחסות מאיש מקצוע מוסמך. לקושי בהתפתחות של תקשורת ושפה-קלינאי תקשורת יתנו מענה. בקושי של ניידות ותנועה פיזיותרפיסטים יתנו מענה, קשיי משחק והתארגנות וקשיים המתבטאים בוויסות מגע יקבלו התייחסות ממרפאים בעיסוק, קושי בתפקוד ריגשי  והתנהגותי יקבלו המלצות מפסיכולוגים  התפתחותיים או עובדים סוציאליים, ועוד 

חשוב שהורים לא ישארו עם ההתלבטות! רגשות של חשש יכולים להשפיע בצורה לא מטיבה עם הילדים ועם ההורים. ובנוסך\ף יש חשיבות גדולה להתערב בזמנים מתאימים ומוקדמים כדי להשפיע על התפתחות הילדים.  אך גם חשוב להפנות את השאלה ליעוץ של מומחים בתחומם שעובדים במקצועות המוכרים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.  לעיתים אתם תמצאו ברשתות החברתיות ובמרשתת (אינטרנט) קבוצות או גורמים הקוראים לעצמם אנשי מקצוע המספקים מידע ואף טיפולים לילדים עם חשד לעיכוב בהתפתחות. חשוב מאוד לבדוק את ההסמכה של כל גורם שמפרסם הצעות או מציע טיפול!  

11

למה חשוב לפנות לאיש מקצוע מוסמך המפוקח על ידי משרד הבריאות

חשוב לדייק עם ההתערבות הטיפולית, איש מקצוע מוסמך יידע להדריך אתכם באופן מדוייק יותר או להפנות אתכם לגורמים אחרים שמתאימים לכם יותר. איש מקצוע מוסמך גם יידע להמליץ על הפניה להתפתחות הילד ומידע והוא יחשוב שהילד יפיק יותר מעבודה רב מקצועית. בנוסף, איש מקצוע מוסמך יידע מתי לא צריך לדאוג ולא צריך להתערב טיפולית או מקסימום להדריך באופן פשוט לתרגול ולחזור למעקב בלבד. 

11

שירותים מסובסדים במדינת ישראל 

למי שצריך התערבות טיפולית במסגרת התפתחות הילד -השירותים האלו ניתנים במדינת ישראל בסבסוד קופות החולים ובמשרד הבריאות. אין צורך לפנות לגורמים שאינם מוסמכים. לעיתים אם יש צורך לטפל בילדכם ותור ההמתנה הינו ארוך בקופת החולים -תוכלו בתיאום ובבדיקה עם הקופה (תלוי הסכם השירותים כל משפחה והקופה-נא לבדוק באופן אישי ) , לקבל החזר על הערכה, טיפול והדרכה עם גורם פרטי מוסמך במקצוע המפוקח על ידי משרד הבריאות. 

לעיתים יש הורים שמעדיפים שהטיפול ינתן בביתם או שלמרות שנקבע על ידי גורם מוסמך בהתפתחות הילד שילדם לא זקוק לטיול והם עדיין מעוניינים בהדרכה או בדעה שניה. על ההורים לדאוג שגם בפניה להדרכה פרטית השירות ינתן על ידי גורמים מוסמכים ורשומים במשרד הבריאות. 

11

אנחנו מפנים אתכם לאזורים השונים במאגר המידע בכדי לקבל מידע קצר על התחום שאתם מתעניינים בו. כמובן כל מידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם אי מקצוע מוסמך.

11

נאוה גלקופ | פיזיותרפיסטית, עם תואר שני בפיזיותרפיה נוירו התפתחותית ודוקטורנטית בחוג לריפוי בעיסוק ובחוג לחקר הראיה.

הישארו מעודכנים!

הצטרפו לניוזלטר שלנו והיו ראשונים לקבל
תכנים חדשים מהאתר ישירות למייל שלכם

    סמן מי אתה:

    מאמר זה ניתן לקריאה ע"י חברי העמותה בלבד. לצפיה נא התחבר לאתר בכפתור חברי עמותה למעלה משמאל

    עדיין אינך חבר עמותה?