כל הזכויות שמורות למעבדה לחקר השתתפות בקהילה וסביבה (חברתית-תרבותית), ביה”ס לריפוי בעיסוק, הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית , ירושלים/ ד”ר ענת גולוס.
הבנת תהליך קבלת האבחנה ומשמעותה לטיפול, לקידום הילד ולהתמודדות המשפחתית.
ממצאי מחקרים הבודקים את דפוסי ההשתתפות וגורמי הסביבה של ילדים עם ADHD ו-ASD.
להשתתפות בפעילויות יום-יום השפעה חיובית על בריאות והתפתחות ילדים, כאשר הסביבה הנה גורם מרכזי היכול לתמוך ו-או להגביל השתתפות זו. מחקרים מצאו כי השתתפות בפעילויות של ילדים עם מוגבלויות מצומצמת בהשוואה לבני גילם ללא מוגבלויות, אך ישנה התייחסות מועטה להשפעת גורמים בסביבה על ההשתתפות בקרב ילדים עם מוגבלויות בישראל.
שני מחקרים בדקו את דפוסי ההשתתפות וגורמי הסביבה של ילדים עם ADHD ו-ASD על פי דיווח הוריהם, וכן ערכו השוואה לבני גילם ללא מוגבלויות. מחקר א’ כלל 65 הורים לילדים בגילאי 6-14 עם וללא ADHD ומחקר ב’ כלל 78 הורים לילדים בגילאי 6-12 עם וללא ASD. נאסף מידע סוציו-דמוגרפי ומידע אודות דפוסי ההשתתפות וגורמי הסביבה המשפיעים על ההשתתפות ב בית, בבית הספר ובקהילה באמצעות שאלונים.
נמצאו הבדלים בדפוסי ההשתתפות ובגורמי הסביבה בקרב ילדים עם מוגבלויות (ADHD ו- ASD) בהשוואה לילדים ללא מוגבלויות.
הבנת תהליך קבלת האבחנה ומשמעותה לטיפול, לקידום הילד ולהתמודדות המשפחתית.
עבודת מחקר שנעשתה במסגרת תואר שני לגיל הרך- תכנית שוורץ, האוניברסיטה העברית. חווית האימהות בגידול ילד עם תסמונת דאון במגזר היהודי והערבי, הבדלים תרבותיים והבדלים בנגישות לטיפולים התפתחותיים.
פיזיותרפיה שיקומית לילדים עם היפוטוניה חמורה, תוך שילוב תרגול מותאם אישית לשיפור תפקוד מוטורי, שליטת ראש וכישורי חיים.