Golus, Weintraub, Itkin, Ben-Zur Watrou, 2024 – School of Therapy and Occupational Therapy, Hebrew University of Jerusalem.
מתי מומלץ לפנות לפסיכיאטר ילדים וכיצד אבחון מעמיק יכול לסייע בזיהוי מדויק של קשיי הילד?
An updated observation tool for assessing the participation and performance of children with autism in daily activities within a kindergarten setting, providing insights for occupational therapists and educational staff.
Updated version for children with autism (ASD-SPO).
This observational tool was developed with the aim of assessing children’s participation in daily activities in the kindergarten setting by occupational therapists. The tool is based on several models and observations in occupational therapy. The tool was tested in several studies conducted in Israel among a variety of populations (children with and without disabilities and children from different sectors) and was found to have good psychometric measures.
A current version was also developed and adapted for children with autism (ASD-SPO), in collaboration with the Aluot.
מתי מומלץ לפנות לפסיכיאטר ילדים וכיצד אבחון מעמיק יכול לסייע בזיהוי מדויק של קשיי הילד?
אתגרי טיפול בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית: התמודדות עם צרכים רפואיים ותפקודיים מורכבים ודגש על עבודת צוות.
מחלת דושן ובקר: התמודדות, טיפול ותקווה לחולים ולמשפחותיהם.