גולוס, ויינטראוב, איטקין, בן-צור וואטרו, 2024 – בית הספר לריפוי ועיסוק, האוניברסיטה העברית בירושלים.
הבנת תהליך קבלת האבחנה ומשמעותה לטיפול, לקידום הילד ולהתמודדות המשפחתית.
כלי תצפיתי מעודכן להערכת השתתפות ותפקוד ילדים עם אוטיזם בפעילויות יום-יום במסגרת הגן, המספק תובנות למרפאים בעיסוק וצוותים חינוכיים.
גרסה מעודכנת לילדים עם אוטיזם (ASD-SPO).
כלי תצפיתי זה פותח במטרה להעריך השתתפות ילדים בפעילויות יום-יום במסגרת הגן על ידי מרפאים/ות בעיסוק. הכלי מבוסס על מספר מודלים ותצפיות בריפוי בעיסוק. הכלי נבדק במסגרת מספר מחקרים שנעשו בארץ בקרב מגוון אוכלוסיות (ילדים עם וללא מוגבלויות וילדים ממגזרים שונים) ונמצא עם מ דדים פסיכומטריים טובים.
גרסה עדכנית פותחה והותאמה גם לילדים עם אוטיזם (ASD-SPO), בשיתוף פעולה עם אלו”ט.
הבנת תהליך קבלת האבחנה ומשמעותה לטיפול, לקידום הילד ולהתמודדות המשפחתית.
מאמר זה מבוסס על הרצאה שהועברה במסגרת העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק בנושא ליקויים בויסות חושי באוניברסיטת תל אביב בנובמבר 2012.
DCD הוא השם המקובל בספרות הרפואית לילדים אשר יש להם קושי בתכנון ובתיאום תנועותיהם על רקע של יכולת שכלית (קוגנטיבית) תקינה, בילד בריא ללא מחלות נוירולוגיות כגון פרכוסים או שיתוק מוחין.