פסיכולוגית התפתחותית מומחית. עוסקת באבחון, טיפול והדרכת הורים לילדים עם קשיים התפתחותיים ורגשיים מאז שנת 2000.
כלי תצפיתי מעודכן להערכת השתתפות ותפקוד ילדים עם אוטיזם בפעילויות יום-יום במסגרת הגן, המספק תובנות למרפאים בעיסוק וצוותים חינוכיים.
אם ילדך אינו מדבר בגן על אף שבבית הוא מתבטא בחופשיות, ייתכן והוא סובל מאילמות סלקטיבית.
אילמות סלקטיבית מוגדרת כחוסר דיבור במצבים בהם יש ציפיה לדבר, על אף היכולת לעשות זאת .חוסר הדיבור אינו נובע מקשיים התפתחותיים, שפתיים או תקשורתיים וגם לא מחוסר היכרות של השפה. המונח סלקטיבי מתייחס לכך שהדיבור יופיע במקומות מסוימים ועם אנשים מסוימים אך לא עם אחרים. היקף התופעה ועוצמתה שונה מילד לילד. שיעור הילדים באוכלוסיה המאובחנים עם אילמות סלקטיבית הוא בין 1-2%אך נראה כי ילדים רבים אינם מופנים כלל לאבחון בשל חוסר מודעות.
לרוב מדובר בילדים עם אינטליגנציה תקינה. תופעה זו קיימת בשכיחות גבוהה יותר אצל ילדים דו -שפתיים או עולים חדשים. ילדים עם אילמות סלקטיבית מתוארים פעמים רבות כביישנים, חששנים, זהירים, מאופקים, רגישים מאד וכזקוקים לזמן ארוך כדי להסתגל לשינויים. תכונות נוספות המתוארות הן עקשנות ופרפקציוניזם. לרוב בבית ובסביבה בה מרגישים בטחון, ילדים כאלה יתנהגו בצורה חופשית ופתוחה מאד.
אילמות סלקטיבית יכולה להתבטא בדרכים שונות אצל ילדים שונים: חלקם לא ידברו כלל עם אנשים מחוץ למשפחתם, חלקם ידברו עם ילדים אך לא עם הגננת, ילדים אחרים ידברו אך בלחש ועוד.
כלי תצפיתי מעודכן להערכת השתתפות ותפקוד ילדים עם אוטיזם בפעילויות יום-יום במסגרת הגן, המספק תובנות למרפאים בעיסוק וצוותים חינוכיים.
עיכוב בהתפתחות השפה הינה תופעה שכיחה למדי בקרב תינוקות, פעוטות וילדים.
An updated observation tool for assessing the participation and performance of children with autism in daily activities within a kindergarten setting, providing insights for occupational therapists and educational staff.