כיצד שמירה על סדר יום משפיעה על השעון הפנימי ועוזרת להתמודדות עם סטרס ותקופות משבר.
Knowledge Intended for: אנשי מקצוע
בעיות קשב ותזמון: כיצד הן משפיעות על התפקוד היומיומי והאקדמי, והחשיבות של אבחון מדויק באמצעות מבחן MOXO.
שיחה בזום בין שתי קלינאיות תקשורת בנושא עבודת קלינאי תקשורת בשנה הראשונה לחיים.
הרצאה בזום על ידי רבקה לב, פיזיותרפיסטית ומדריכת הורים.
מחקרים נוירו ביולוגיים, בדיקות הדמיה ובדיקות נוירופסיכולוגיות מראות חסרים בתפקוד ובתקשורת בין האונות הקדמיות (פרונטליות) לאזורים התת קורטיקליים.
המודל המשולש: גישה חדשנית להבנת ADHD בגיל הרך דרך מזג, תפקודים קוגניטיביים והמרכיב הרגשי.
הרצאה בזום – הטיפול המשלים על רצפת אגן לילדים והדרכת הורים.
מפגש הדרכה בזום על כתיבה פשוטה ומונגשת לאתר העמותה הישראלית להתפתחותה הילד ושיקומו ע”י אורנית ומיכל מהמכון הקוגניטיבי.
כל מה שצריך לדעת על הפרעת קשב וריכוז (ADHD): מאבחון ועד טיפול
מאמר זה מבוסס על הרצאה שהועברה במסגרת העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק בנושא ליקויים בויסות חושי באוניברסיטת תל אביב בנובמבר 2012.
ויסות חושי הינו תהליך קליטת גירויים מהסביבה באמצעות החושים שלנו. בתהליך זה אנו קולטים מידע באמצעות מערכות התחושה השונות, מעבדים אותו ומשתמשים בו לצורך הסתגלות לסביבה.
מאמר זה מציג את הקשר בין תחושת מסוגלות להצלחת ילדים עם קשיים מוטורים בעת ביצועים מוטורים.
כיצד הורים יכולים לספק סביבה תומכת לילדיהם ולזהות סימנים לצורך בהתערבות מקצועית בזמן משבר.
כיצד יצירת סדר יום מותאם יכולה לסייע למשפחות להתמודד עם מצבי משבר וחוסר שגרה.
DCD הוא השם המקובל בספרות הרפואית לילדים אשר יש להם קושי בתכנון ובתיאום תנועותיהם על רקע של יכולת שכלית (קוגנטיבית) תקינה, בילד בריא ללא מחלות נוירולוגיות כגון פרכוסים או שיתוק מוחין.
השטחת הראש של התינוק היא תופעה שנוצרת בשלושת החודשים הראשונים לחייו של התינוק.
הרצאה המסבירה על התפתחות התחום טלה-רפואה ועל יכולת השימוש במדיה זו.
סרטון המציג את הרובוט קספר, אשר יצר ד”ר בן רובינס ונועד לטיפול בילדים עם אוטיזם.
כאבי ראש אצל ילדים – הרצאה מוקלטת.
טיפים להעברת התקופה בילדים עם ADHD.
כיצד מודל ה-ICF יכול לשפר שיתופי פעולה בטיפול ושיקום ילדים ולהשפיע על איכות חייהם.
كيف يؤثر تصميم وتكييف البيئة على نمو الأطفال، خاصة في حالات التأخر التنموي.
השפעת הנגישות הסביבתית על איכות החיים וההשתתפות של ילדים עם מוגבלויות בקהילה ובמערכת החינוך.
חשיבות הסביבה הטבעית והיומיומית בלמידה ותרגול מיומנויות בקרב תינוקות וילדים.
המאמר מתאר מה הם המטרות העיקריות בטיפול בגילאי הילדות ומסביר את חשיבות בחירת המטרה לקידום ההתפתחות של הילד.
תקשורת תומכת וחליפית (=תת”ח) הוא מערכת של אמצעים היכולים לסייע לכל מי שהדיבור שלו אינו מספיק כדי ליצור תקשורת יעילה.
ידע על התפתחות הפגים יכול לסייע למניעה הפרעות התפתחותיות של פגים.
תהליך שיתופי בין מטפלים למשפחה ליצירת תוכנית טיפול מותאמת אישית לשיפור תפקוד הילד.