רכיבה טיפולית כדרך לשיפור ביטחון עצמי, מיומנויות חברתיות והתמודדות עם תופעות נלוות של ADHD והפרעות קשב וריכוז.
Specialization: קידום מיומנויות תפקודיות
ניידות ממונעת מאפשרת לילד עם מגבלה בניידות לגלות את העולם, כמו כולם.
כיצד לתמוך בהתפתחות תינוק שנולד פג באמצעות מגע, אחיזה ואינטראקציה מותאמת בחודשים הראשונים לחייו.
התבוננות בתיאוריות התפתחותיות ובחינת תפקידם הייחודי של בעלי חיים בתרומה לצמיחה רגשית וחברתית של ילדים.
חשיבות השתתפותם של ילדים עם מוגבלויות בפעילויות יומיומיות והשפעתה על איכות חייהם והתפתחותם.
התערבות מוקדמת בתינוקות בסיכון לקשיים התפתחותיים: מהי חשיבותה, כיצד היא פועלת, והאם היא באמת יעילה?
בחינה של תרומת הטכנולוגיה להעצמת משחק ופנאי עבור ילדים עם מוגבלות, והנגשת פעילויות להתפתחות, הנאה ושיתוף חברתי.
טיפים מעשיים להורים לסיוע לילדיהם לפתח מיומנויות סדר וארגון שיתמכו בהצלחתם בבית ובמסגרות חינוכיות.
העצמת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בפיתוח מיומנויות סנגור והסברה, במטרה לשפר את זכויות הילד ורווחת המשפחה.
Evaluating Postural Management Programs for Cerebral Palsy: Insights, Evidence, and Clinical Recommendations.
בחינת התועלות והמגבלות של רכיבה טיפולית והמלצות להפניה מקצועית.
שיפור תכנון התנועה באמצעות גירויים סומטוסנסוריים: גישת SPA לייעול הארגון השרירי ותכנון מוטורי.
הבסיס לגישת SPA: שילוב רב-תחומי לשיפור שליטה מוטורית באמצעות גרייה חושית מותאמת.
המשפחה במרכז – גישה חדשנית בטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים שמעמידה את המשפחה כציר המרכזי ומשלבת שיתוף פעולה מלא בין הורים למטפלים.
כיצד גישת ABA משתלבת בטיפול מוטורי להעלאת מוטיבציה ולהשגת אבני דרך בקרב ילדים עם עיכוב התפתחותי, אוטיזם ו-CP.
כיצד שמירה על סדר יום משפיעה על השעון הפנימי ועוזרת להתמודדות עם סטרס ותקופות משבר.
שיחה בזום בין שתי קלינאיות תקשורת בנושא עבודת קלינאי תקשורת בשנה הראשונה לחיים.
הרצאה בזום על ידי רבקה לב, פיזיותרפיסטית ומדריכת הורים.
הרצאה בזום – הטיפול המשלים על רצפת אגן לילדים והדרכת הורים.
מפגש הדרכה בזום על כתיבה פשוטה ומונגשת לאתר העמותה הישראלית להתפתחותה הילד ושיקומו ע”י אורנית ומיכל מהמכון הקוגניטיבי.
הרצאה המסבירה על התפתחות התחום טלה-רפואה ועל יכולת השימוש במדיה זו.
סרטון המציג את הרובוט קספר, אשר יצר ד”ר בן רובינס ונועד לטיפול בילדים עם אוטיזם.
כיצד מודל ה-ICF יכול לשפר שיתופי פעולה בטיפול ושיקום ילדים ולהשפיע על איכות חייהם.
كيف يؤثر تصميم وتكييف البيئة على نمو الأطفال، خاصة في حالات التأخر التنموي.
חשיבות הסביבה הטבעית והיומיומית בלמידה ותרגול מיומנויות בקרב תינוקות וילדים.
המאמר מתאר מה הם המטרות העיקריות בטיפול בגילאי הילדות ומסביר את חשיבות בחירת המטרה לקידום ההתפתחות של הילד.
המאמר נועד להאיר ולהסביר – מה זה סדים וכיצד הם יכולים לעזור ולתמוך בטיפול בילד.
תקשורת תומכת וחליפית (=תת”ח) הוא מערכת של אמצעים היכולים לסייע לכל מי שהדיבור שלו אינו מספיק כדי ליצור תקשורת יעילה.
תהליך שיתופי בין מטפלים למשפחה ליצירת תוכנית טיפול מותאמת אישית לשיפור תפקוד הילד.
כיצד המטען הגנטי והסביבה משפיעים יחד על התפתחות הילדים? תיאוריה דינמית להסבר הקשר בין גנטיקה, סביבה ולמידה.