גולוס, ויינטראוב, איטקין, בן-צור וואטרו, 2024 – בית הספר לריפוי ועיסוק, האוניברסיטה העברית בירושלים.
מידע להורים על זיהוי וטיפול באיחור התפתחותי אצל ילדים, כולל הנחיות לפנייה לאנשי מקצוע מוסמכים.
כלי תצפיתי מעודכן להערכת השתתפות ותפקוד ילדים עם אוטיזם בפעילויות יום-יום במסגרת הגן, המספק תובנות למרפאים בעיסוק וצוותים חינוכיים.
גרסה מעודכנת לילדים עם אוטיזם (ASD-SPO).
כלי תצפיתי זה פותח במטרה להעריך השתתפות ילדים בפעילויות יום-יום במסגרת הגן על ידי מרפאים/ות בעיסוק. הכלי מבוסס על מספר מודלים ותצפיות בריפוי בעיסוק. הכלי נבדק במסגרת מספר מחקרים שנעשו בארץ בקרב מגוון אוכלוסיות (ילדים עם וללא מוגבלויות וילדים ממגזרים שונים) ונמצא עם מ דדים פסיכומטריים טובים.
גרסה עדכנית פותחה והותאמה גם לילדים עם אוטיזם (ASD-SPO), בשיתוף פעולה עם אלו”ט.
מידע להורים על זיהוי וטיפול באיחור התפתחותי אצל ילדים, כולל הנחיות לפנייה לאנשי מקצוע מוסמכים.
מאמר זה מציג את הקשר בין תחושת מסוגלות להצלחת ילדים עם קשיים מוטורים בעת ביצועים מוטורים.
מחקרים נוירו ביולוגיים, בדיקות הדמיה ובדיקות נוירופסיכולוגיות מראות חסרים בתפקוד ובתקשורת בין האונות הקדמיות (פרונטליות) לאזורים התת קורטיקליים.