איך להתמודד עם בררנות באכילה אצל ילדים: טיפים לשינוי בשקט, סבלנות והתמדה.
Knowledge Intended for: אנשי מקצוע
הורים לילדים עם עודף משקל: כיצד לתמוך בשקט, להימנע מביקורת ולהבטיח סביבה תומכת ובריאה בבית.
פיזיותרפיה שיקומית לילדים עם היפוטוניה חמורה, תוך שילוב תרגול מותאם אישית לשיפור תפקוד מוטורי, שליטת ראש וכישורי חיים.
כיצד רעש יומיומי משפיע על השמיעה, ואיך ניתן למנוע נזק בלתי הפיך?
מהי לקות שפה למידה, איך מזהים אותה, ולמי פונים לאבחון ולטיפול?
שיחה פתוחה ואמיצה על האתגרים והיתרונות של אבחון אוטיזם, החששות של ההורים, והחשיבות של סיוע ותמיכה בהורים ובילדים במסעם.
מהי הפרעת קשב, כיצד היא משפיעה על ילדים ומבוגרים, ואילו דרכים מומלצות להתמודדות במצבי שגרה ומשבר.
גישות טיפוליות בפיזיותרפיה לילדים על הספקטרום האוטיסטי – מודלים ייחודיים בישראל
סיימון ברון־כהן, אחד מחוקרי האוטיזם המובילים כיום, טוען שאוטיזם הוא לא רק לקות, אלא גם כישרון.
כיצד שינה בונה מחדש את המוח שלכם בדרכים חיוניות לאיך שהזיכרון שלכם עובד.
הצורך בהתערבות טיפולית אינטנסיבית לבנות עם תסמונת רט לקראת פתרונות עתידיים.
שיטות פיזיותרפיה לשיפור איכות החיים והתפקוד המוטורי בבנות עם תסמונת רט.
החשיבות של אבחון רפואי-התפתחותי בילדים והשפעת מצבי סטרס.
כיצד סטרס משפיע על מערכת העיכול והשתן אצל ילדים, ומה ניתן לעשות בבית כדי לתמוך בתפקוד התקין שלהם בתקופות של חוסר שגרה.
השפעת המסכים על הקשר והתקשורת בין הורים לילדים בתקופות של סטרס.
טיפול בשיטת (Applied Behavioral Analysis (ABA להגברת ניידות בבת עם תסמונת רט – תיאור מקרה
מה חשוב לדעת על הושבת תינוקות? מתי נכון להושיב, כיצד לעשות זאת בצורה בטוחה, ומהם הסיכונים בהושבה מוקדמת או בהימנעות ממנה?
איך להקל על המעבר למזון מוצק, לעודד חוויית אכילה חיובית ולשפר את התפתחות תפקודי האכילה של התינוק.
מתי תינוקות מתחילים לדבר? התפתחות התקשורת המילולית בשנה הראשונה לחיים.
התפתחות המוטורית של ילדים עם תסמונת דאון לפי ALBERTA INFANT MOTOR SCALE (AIMS) והקשר למאפיינים רפואיים, סוציו-דמוגראפיים ופיזיותרפיה.
עבודת מחקר שנעשתה במסגרת תואר שני לגיל הרך- תכנית שוורץ, האוניברסיטה העברית. חווית האימהות בגידול ילד עם תסמונת דאון במגזר היהודי והערבי, הבדלים תרבותיים והבדלים בנגישות לטיפולים התפתחותיים.
תסמונת חיך-לב-פנים היא תסמונת גנטית המוכרת גם בשמות אחרים- די- ג’ורג’, תסמונת שפרינצן ו- CATCH 22.
הגורמים המעכבים לאבחון מוקדם של אוטיזם: מיתוסים, אמונות והשלכותיהם.
שינויים מרכזיים בקריטריונים לאבחון אוטיזם על פי DSM-5.
זמן איכות כהשקעה התפתחותית: חיזוק הקשר בין ההורה לילד.
כיצד שמירה על סדר יום משפיעה על השעון הפנימי ועוזרת להתמודדות עם סטרס ותקופות משבר.
בעיות קשב ותזמון: כיצד הן משפיעות על התפקוד היומיומי והאקדמי, והחשיבות של אבחון מדויק באמצעות מבחן MOXO.
שיחה בזום בין שתי קלינאיות תקשורת בנושא עבודת קלינאי תקשורת בשנה הראשונה לחיים.
הרצאה בזום על ידי רבקה לב, פיזיותרפיסטית ומדריכת הורים.
מחקרים נוירו ביולוגיים, בדיקות הדמיה ובדיקות נוירופסיכולוגיות מראות חסרים בתפקוד ובתקשורת בין האונות הקדמיות (פרונטליות) לאזורים התת קורטיקליים.
המודל המשולש: גישה חדשנית להבנת ADHD בגיל הרך דרך מזג, תפקודים קוגניטיביים והמרכיב הרגשי.
הרצאה בזום – הטיפול המשלים על רצפת אגן לילדים והדרכת הורים.
מפגש הדרכה בזום על כתיבה פשוטה ומונגשת לאתר העמותה הישראלית להתפתחותה הילד ושיקומו ע”י אורנית ומיכל מהמכון הקוגניטיבי.
כל מה שצריך לדעת על הפרעת קשב וריכוז (ADHD): מאבחון ועד טיפול
מאמר זה מבוסס על הרצאה שהועברה במסגרת העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק בנושא ליקויים בויסות חושי באוניברסיטת תל אביב בנובמבר 2012.
ויסות חושי הינו תהליך קליטת גירויים מהסביבה באמצעות החושים שלנו. בתהליך זה אנו קולטים מידע באמצעות מערכות התחושה השונות, מעבדים אותו ומשתמשים בו לצורך הסתגלות לסביבה.