גולוס, ויינטראוב, איטקין, בן-צור וואטרו, 2024 – בית הספר לריפוי ועיסוק, האוניברסיטה העברית בירושלים.
הפרעת קשב ורוכז, עם או בלי היפראקטיביות, נקראה בעבר בשמות רבים. היום שמה ADHD ובתרגום לעברית: ליקוי בקשב ופעילות יתר.
כלי תצפיתי מעודכן להערכת השתתפות ותפקוד ילדים עם אוטיזם בפעילויות יום-יום במסגרת הגן, המספק תובנות למרפאים בעיסוק וצוותים חינוכיים.
גרסה מעודכנת לילדים עם אוטיזם (ASD-SPO).
כלי תצפיתי זה פותח במטרה להעריך השתתפות ילדים בפעילויות יום-יום במסגרת הגן על ידי מרפאים/ות בעיסוק. הכלי מבוסס על מספר מודלים ותצפיות בריפוי בעיסוק. הכלי נבדק במסגרת מספר מחקרים שנעשו בארץ בקרב מגוון אוכלוסיות (ילדים עם וללא מוגבלויות וילדים ממגזרים שונים) ונמצא עם מ דדים פסיכומטריים טובים.
גרסה עדכנית פותחה והותאמה גם לילדים עם אוטיזם (ASD-SPO), בשיתוף פעולה עם אלו”ט.
הפרעת קשב ורוכז, עם או בלי היפראקטיביות, נקראה בעבר בשמות רבים. היום שמה ADHD ובתרגום לעברית: ליקוי בקשב ופעילות יתר.
בדרך כלל הליכת בהונות בילדים היא שלב התפתחותי שחולף, או הרגל שלא מצריך התערבות. אם הליכת הבהונות לא חולפת או שהיא מחמירה, חשוב לפנות להערכה של צוות רפואי כדי לשלול מצבים שבהם צריך לטפל.