ניידות ממונעת מתאימה לילדים המתקשים בניידות מגיל צעיר מאד, אפילו מגיל כשנה או שנה וחצי, כדי למנוע פאסיביות ולאפשר התנסויות בדומה לפעוטות עם התפתחות נורמטיבית. בגיל הזה לומדים ומתרגלים במעון יום/ גן שיקומי ויש שגם ממשיכים ללמוד ולתרגל בבית [15].
פרויקט "גו-בייבי גו" מאפשר לפעוטות וילדים צעירים ניידות על מכונית משחק ממונע. דרך הפרויקט ניתן לקבל מכונית משחק מותאם כדי לתת לפעוט או ילד הזדמנויות של תנועה עצמאית [16]. לפרטים נוספים חפשו "גו בייבי גו ישראל". ניתן גם לקבל כיסא ממונע מותאם לצרכי הפעוט או הילד דרך פרויקט השאלת כיסאות ממונעים של בבית חולים אלי"ן. ההתנסות המוקדמת חשובה מאד כדי לאפשר התפתחות תואמת גיל.
ילדים המתהלכים או מסיעים כיסא גלגלים ידני בתוך מבנה סגור אך מתקשים להתנייד בחוץ או למרחקים, יכולים להרוויח משימוש בניידות ממונעת [17] . ילדים אלו בדרך כלל רוכשים את המיומנות בקלות ולא צריכים תרגול ממושך.
לעיתים יש צורך ללמוד ניידות בקהילה עם כיסא גלגלים ממונע וזאת על מנת להתגבר על האתגרים הרגילים של ניידות בקהילה (כגון חציית כביש) והאתגרים המיוחדים הנוספים (כגון ניידות בחנות או בתחבורה ציבורית בכיסא גלגלים ממונע). ניידות ממונעת מאפשרת לילדים עצמאות, פעילות מוגברת, יחסי חברות שווים יותר והשתתפות פעילה בסביבתם. ולכן חשוב מאד לעודד רכישת מיומנות זו, אפילו אם זה רק באופן או במקום אחד בו מצליחים להתנייד או לנוע בכיסא גלגלים .
ילדים הזקוקים לעזרה מלאה בניידות בכיסא גלגלים ידני, למשל ילדים עם מגבלה חמורה בתפקודי ידיים או עם מגבלה קוגניטיבית, יכולים להרוויח רבות מניידות ממונעת. חלקם יגיעו לעצמאות שתפתח להם אפשרויות של השתתפות והתפתחות. ילדים שצריכים השגחה או עזרה בניידות ממונעת (ילדים ברמה חקירתית ותפעולית) מקבלים הזדמנויות התפתחותיות חשובות דרך ניידות. ההתנסות בניידות בכוחות עצמם מביאה להתפתחות קוגניטיבית, חברתית והעצמה רבה. עבור אוכלוסייה הזאת יש אפשרות של לימוד בטיפולים בבתי ספר לחינוך מיוחד או השאלה אישית של כיסא ממונע מותאם לצרכי לימוד בתוכנית ההשאלה של בי"ח אלי"ן . ילד עם מגבלה בארבעת הגפים שגר בבית נגיש, ומגיע לעצמאות בניידות בכיסא גלגלים ממונע, זכאי לקבל כיסא מותאם לצרכיו דרך משרד הבריאות (מאוקטובר 2024 השירות יעבור לקופות החולים). לפרטים ראו את הקישור בסוף המאמר.